אתחיל דווקא עם השאלה השנייה שתיצור מוטיבציה לקריאת התשובה לשאלה הראשונה;)
סיפור טוב הוא כוח ממגנט. הוא שואב אנשים לקולנוע, לנטפליקס, לרכילות ואפילו לתוכניות בישול.
בני אדם חושבים דרך סיפור, לא דרך נתונים. אגב, מי שהוכיח את זה הוא פרופ' כהנמן זוכה פרס נובל.
סטוריטלינג הוא כנראה הטרנד והמגמה החזקה ביותר בשיווק, כי הוא מצליח ליצור בידול הרבה יותר עמוק מעוד תכונה ויתרון של מוצר.
סטוריטלינג הוא לא מגמה שיווקית בלבד, עיתונאי מוצלח הוא שיודע למצוא סיפור ולהגיד אותו. מעצב מוצא את הסיפור של הלקוח.
סיפור הוא שם המשחק בעולם הרגש והתודעה. לא תמצאו אף פוסט ויראלי או פרסומת מתפרצת שלא מחזיקה בתוכה סיפור יוצא מהכלל.
ממליץ פשוט לבחון אותי, חשבו על שלושת הפוסטים הכי חזקים שקראתם בשבוע האחרון וגלו שכולם מכילים סיפורים משובחים.
כעת אחזור לשאלה הראשונה, איך יוצרים סיפור טוב. לפניה אקדים שכל אחד יכול ליצור סיפור, אבל סיפור מוצלח מהסוג שעושה עבודה מדהימה, זה כבר קשה ברמה שרק כמה סופרים ותסריטאים בודדים מצליחים ליצור.
אבל פטור בלי כלום אי אפשר. מהם בכל אופן המרכיבים של סטוריטלינג משובח?
המרכיב הראשון הוא הזדהות. סיפור שאנחנו מוצאים בתוכו את עצמנו. זה יכול להיות ילד הודי לפני מאות שנים, אבל עם התמודדות שאני מכיר היטב.
המרכיב השני הוא מיסתורין. אני לא יודע האם הוא יצליח או איך הוא יצליח. זה מה שמשאיר אותנו ערים עם עניים אדומות לתוך הלילה מול המסך.
המרכיב השלישי הוא אמינות. גם סיפור פנטזיה יוצר עולם אמין משלו ומתקשר איכשהו לעולם שלנו. תו צורם שנותן תחושה של "זה לא עובד ככה" יכול לחבר סיפור שלם.
אפשר לדבר עוד על דמויות ועלילה ועוד, יש אכן אינספור מרכיבים. אבל ניסיתי להגדיר את התוצאה ולא את התהליך ליצירה שלה.
לצערי רוב מומחי ה"סטוריטלינג" לא למדו ספרות פורמלית וגם לא פורמלית, הם מבינים שיש כאן משהו ומדקלמים ציטוטים נשמעים חזקים. לכן כשמחפשים סטוריטלר כדאי לבחון את הרקע וההשכלה שלו.
לסיום, מצרף קישור לסרטון שבו אני מדריך ומעלה אנשי אנשים ליצירת סיפור עסקי אישי עם הסבר ותרגילים פשוטים וישימים, תהנו:
Comentários